تکرارهای ولایی قرآن

تکرارهای ولایی کلمات و عبارات قران کریم و پنهان نگاری ( Steganography ) :: آیا 365 انواع کلمات "یوم"، مهم و کنایه ایی به سال شمسی هست ولی وجود هزاران تکرار 12 و 14 تایی اشاره ایی به عترت آل طاها نیست !؟

تکرارهای ولایی قرآن

تکرارهای ولایی کلمات و عبارات قران کریم و پنهان نگاری ( Steganography ) :: آیا 365 انواع کلمات "یوم"، مهم و کنایه ایی به سال شمسی هست ولی وجود هزاران تکرار 12 و 14 تایی اشاره ایی به عترت آل طاها نیست !؟

بنام خدا

حضور محترم محقق و استاد عالیمقام قرآنی
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

با تشکر و احترام و آرزوی اعتلای مقامات دنیوی و اخروی

با توجه به تحقیقات چندین ساله اینجانب و بررسی های اولیه نتایج جمع آوری شده و لزوم گسترش فعالیتها، برخی نکات و سئوالات علمی و فقهی، در خصوص شروع، انجام، توسعه و ادامه مراحل مختلف پژوهش، ارائه، تبلیغ، جهتدهی و بکارگیری آمار و اطلاعاتی از تعداد و نحوه تکرارها، چیدمانها و جایگزاریهای کلمات و عبارات در قرآن کریم بشرح ذیل و مطالب پیوست مربوطه، محضر آن بزرگوار عرضه میشود. خلاصه یافته ها و نتایج، تحت عنوان "تکرارهای ولایی قرآن"، که حضورا هم قابل ارائه کامل است، شامل هزاران کلمه و عبارات قرآنی با ویژگیها و/ یا  تعداد تکرارهای خاص مانند 12 و 14 گانه است که الحمد لله همزمان دارای عالیترین و دقیقترین مضامین شفاف و اصیل اسلامی و ولایی می باشند.

از جمله نکات مهم در باره این  یافته ها و اکتشافات آن است که،  با بررسی های بعمل آمده، میتوان ادعا نمود که بدون شک ارائه این تعداد برای اولین بار در تاریخ اسلام و تشیع انجام شده است. و قطعًا با کارهای مشابه پژوهشگرانی مانند رشاد خلیفه و نوفل المصری و دیگران تفاوتی بنیادی در  جهتگیری و اهداف و دستاوردها دارد.
ان شاء الله تعالی، با ژرف اندیشی، درایت، سعه صدر و لطف  حضرتعالی، مراتب بالاتری در جهت فهم و درک وعمل و خلوص، پیش روی جهانیان، خاصه محققان و الهی اندیشان و بالاخص مسلمانان و پیراون مذهب حقه ولایت  مفتوح گردد. بدیهی است پنجره هایی که از این رهگذر در درک؛ فهم، تبلیغ و تشریع مبانی و اصول و نیز روشهای گام برداری در راه دین و بالاخص مذهب امامت و وصایت باز می گردد بسیار وسیع و متعدد خواهد بود.

1.      آیا در روایات و احادیث معصومین سلام الله علیهم اجمعین، به وجود مکررات قرانی خاص، مثلا ۵، ۱۲ و ۱۴ گانه، از کلمات و عبارات در قرآن کریم ، بطور مستقیم و یا غیر مستقیم اشاره شده است ؟ ( مانند  14 اصحاب الجنه، 14 هذا القران، 14 الحق من رب...، 14 لا ریب، 14 اطیعوا، 12 امام... )

2.       آیا مضامین صدها روایت مانند روایت داوود این کثیر ممکن است بخاطر وجود چنین روابط کمی در قرآن کریم هم آمده باشند !؟ ( ... نحن الصلاه / 12 اقیموا الصلاه، ونحن الزکاه / 12 الزکاه ، ... )

3.      آیا بفرض پاسخ مثبت و یا منفی به سئوالات فوق، و به فرض بودن و نبودن تکرارها بعنوان اشارات به معصومین سلام الله علیهم اجمعین، جواز و حجت  عقلی و شرعی برای جستجو، تدوین و انتشار آنها را داریم !؟  و آیا با هدف جذب و یا تقویت اعتقادات الهیون، مسلمین و شیعیان، انجام پژوهش و سایر فعالیتها با محور اطلاعات مذکور دارای حجت شرعی و عقلی است ؟ 

4.      آیا ارتباط دادن موارد یافته شده بعنوان اشارات محتمل قرآنی به اعداد پنج تن، 12 امام و 14 معصوم (صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین) مجاز و صحیح است !؟ و آیا یافت نشدن حدیث معصوم ص/س دلیلی بر نبودن و نباید ها در پژوهش و تحلیل و تبلیغ در این و سایر حوزه ها و زمینه های مشابه است !؟

5.      آیا با وجود روشهای دیگر تبلیغی، اصلا شروع، انجام و یا  ادامه این تحقیقات و پژوهش های مشابه مجاز و صلاح است !؟ و یا اولویت دارد !؟

6.      آیا  اگر روایاتی صریح و قطعی در این موارد  نداشته باشیم ادامه کار جایز است !؟ با هزینه نمودن از منابع شرعی، شخصی، دولتی، تعاونی و غیره !؟

7.      آیا امروزه که از روشهای رمز و نهان نگاری استفاده میشود ( مانند استگانوگرافی یعنی پنهان نگاری متون و اشیاء در یکدیگر با استفاده از روابط بین ویژگیهای اجزای آنها)، آیا مجاز هست که احتمال بکارگیری این روشها در قرآن و حتی احادیث و روایات مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد ؟

8.      آیا صرف وجود و یا احتمال وجود و یا اشاره داشتن برخی دلایل قرانی، روایی، حدیثی، عقلی، فلسفی، علمی، ... بر بودن و یا نبودن چنین تکرارها و چیدمان و روابطی، شروع یا ادامه پژوهش مجاز میشود ؟

9.      آیا انجام و ادامه تحقیقات در جهت احتمال  یافتن یک روش نوین (مشابه فوق) بعنوان نوعی محافظت و/یا انسجام درونی قرآن، مانند روابط  کمی، تکراری، چیدمانی و جایگزاری و یا سایر روابط عددی میان تمام و یا برخی ویژگیهای اجزای گوناگون (از حروف و علائم تا کلمه، عبارت، آیه، قصص و و و )  نیاز به کسب مجوز شرعی دارد ؟  ؟ و آیا پژوهشهای مشابه در شناسایی روابط بین قرآن با عترت، طبیعت، وقایع و غیره جایز است ( مانند شناسایی 365 کلمه از ریشه یوم و ارتباط احتمالی با سال شمسی) !؟

10.  آیا اگر برای برخی، احتمال و یا ترس از پیدا شدن برخی مطالب و روابطی کمی مشابه در قرآن در راستای خواست و عقاید باطل توسط مخالفان و یا احتمال به بیراهه کشیدن شدن چنین تحقیقاتی وجود داشته باشد، باید و یا بهتر است که این را دلیل قاطعی برای عدم انجام و یا عدم انتشار گزارش روند و نتایج آن برای عموم دانست و اجرا کرد ؟

بدیهی است کلیه احکام و نظرات جنابعالی و ارائه طریق در هر شکل و سطح ممکن، انشاء الله تعالی راهگشا نه فقط برای اینجانب بلکه  برای کلیه  پژوهشگران در این و سایر تحقیقات و تجزیه و تحلیل مشابه  بوده و باعث هدایت لازم آنان خواهد بود.

با تشکر مجدد ، و نیز با آرزوی توفیق و رحمت الهی برای مومنان خدمتگزار صادق خاصه  برای مرحومین از شهدا و صالحین و خاصان و مقربان

علی دلیلی ^

مدیر عامل
مرکز پژوهشهای قرآنی مبین ( در حال ثبت)

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
با تشکر ویژه از :: مجتمع آتیه مهر صدرا + سایت و نرم افزار zekr.org  + tanzil.net + daliliali.persiablog.ir
 ^  دکترای کامپیوتر (از 1370) ،  دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات  وزارت علوم (85 تا 87) ، مدیر کل سابق فناوری اطلاعات وزارت علوم  (85 تا 88) ، ...
 
daliliali.blogsky.com + ali.daliliali.facebook.com  + dalliliali on skype , google plus, twiter, …
https://drive.google.com/folderview?id=0B4GuWBIb72vzeDNjUExCT0sxS3c&usp=sharing

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد