تکرارهای ولایی قرآن

تکرارهای ولایی کلمات و عبارات قران کریم و پنهان نگاری ( Steganography ) :: آیا 365 انواع کلمات "یوم"، مهم و کنایه ایی به سال شمسی هست ولی وجود هزاران تکرار 12 و 14 تایی اشاره ایی به عترت آل طاها نیست !؟

تکرارهای ولایی قرآن

تکرارهای ولایی کلمات و عبارات قران کریم و پنهان نگاری ( Steganography ) :: آیا 365 انواع کلمات "یوم"، مهم و کنایه ایی به سال شمسی هست ولی وجود هزاران تکرار 12 و 14 تایی اشاره ایی به عترت آل طاها نیست !؟

تکرار های ولایی قرآن موضوع : کلیات، اصول، آشنایی و کاربردها - 1/2

 

 

بنام خدا

مرکز پژوهشهای قرآنی مبین

تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی

تقدیم میکند

 

تکرار های ولایی قرآن

موضوع :

کلیات، اصول، آشنایی و کاربردها

 

شناخت و کاربرد تکرار های ولایی قرآن کریم

پژوهش و تدوین : علی دلیلی

تابستان/ رمضان  1393


 

 

فهرست مطالب

فهرست مطالب 2

بخش 1: مقدمه 3

رابطه سوره حمد و حروف مقطعه ( آیا میدانید ... ) 4

بخش 2: لزوم و ضرورت 5

بخش 3: سئوالات پژوهشی 7

تکرارهای کلمات قرآن با حروف مقطعه ن، ق، ص 9

بخش 4 : کاربردهای تکرارهای ولایی قرآن 10

بخش 5 : تاریخچه، اصول، مبانی و خط مشیء 13

قسمت دوم : نمونه تکرارهای 14 گانه قران 16

فقط 14 هذا القران ::  14 هذا القران در قرآن کریم 16

14 قرآن ( تنوین دار) :: 14  قرآنٍ، قرآنٌ، قرآنً 19

فقط 14عبارت مشابه " اطاعت از خدا و رسول " 20

فقط 14 عبارت مشابه " بسم اللهِ  " در قرآن کریم 21

فقط 14 عبارت " الحق مِن رب... " در قرآن کریم 22

فقط 14 عبارت " کتاب ]  مِن [ الله " در قرآن کریم 23

فقط 14 کلمه " مولا " مثبت  در قرآن کریم 24

فقط 12 کلمه اِمام / اَئِمه  در قرآن کریم 25

نمونه هایی از از سئوالات پژوهشی 25

بررسی آیات از مصدر " ز و ج " ... 26

آیا میدانید آیه صلوات ... 27

چگونگی دسترسی به  مستندات مهم و اطلاعات لازم 28

تشکر و آدرس ها  : 28

بخش 1: مقدمه

 پژوهشهای میان رشته ایی افقهای نوظهور را برای بشریت باز نموده اند. نگرش به کتب آسمانی محفوظ شده با دیدگاه نهان نگاری ( استگانوگرافی زبانی) از زاویه تکرارها و چیدمان های کلمات و عبارات دارای الگوهای خاص، موارد و مصادیق بسیار زیاد و نزدیک به اعجاز گونه ایی را نمایان ساخته است. برچسب گزاری کاملتر اجزای قرآنی (صرفی، نحوی، بلاغی، زمانی، کلامی، و غیره) برای کمک به تفکیک واضحتر و گروه بندی های بیشتر، بعنوان ابزاری برای شناسایی تکرارهای جدیدتر بکار گرفته شده است. طراحی برای پردازشهای عظیم مبتنی بر اَبَررایانه ها و ابری در حال برنامه ریزی است. نتایج و دستاوردها به محققین و علماء حوزه ارائه و بعنوان نگرش و زاویه جدید به متون مذهبی (خاصه به قرآن کریم) از آن یاد شده است. خروجی ها در سایت حمایت کننده اصلی و صفحات شخصی پژوهشگر به عموم ارائه شده است.

الحمد لله تعالی، اکنون به  لطف الهی و توجهات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین ، نتایج کشفیات بی سابقه در عالم اسلام و تشیع، از کلمات و عبارات از میان آیات الهی قرآن کریم، برای انواع کاربردها در اختیار علاقمندان و عاشقان قرآن و عترت قرار داده میشود تا ان شاء الله تعالی، بنحو احسن و حسب صلاحدید متخصصان و مسئولان امور، در حوزههای لازم بکار گرفته شود.

مبانی گوناگون علمی (مانند رمزنگاری و نهان نگاری)، اشارات روایی و حدیثی، کاربردهای تبلیغی و فرهنگی، فضای بی حد برای تحقیق بیشتر و سایر نکات و مطالب، قابل مشاهده در برخی از نمونه ها پیوست و ارسالی می باشد. همچنین مشخصات پژوهشگر ( اینجانب) ، نرم افزار ، سایت ها و وبلاگهای مربوطه بشرح پیوست ذیل میباشد. در صورت لزوم آماده ارائه اطلاعات بیشتر بصورت شفاهی، کتبی، ویدئویی، حضوری، سخنرانی و غیره می باشم.

با توجه به تحقیقات چندین ساله اینجانب و بررسی های اولیه نتایج جمع آوری شده و لزوم گسترش فعالیتها، برخی نکات و سئوالات علمی و فقهی، در خصوص شروع، انجام، توسعه و ادامه مراحل مختلف پژوهش، ارائه، تبلیغ، جهتدهی و بکارگیری آمار و اطلاعاتی از تعداد و نحوه تکرارها، چیدمانها و جایگزاریهای کلمات و عبارات در قرآن کریم بشرح ذیل و مطالب پیوست مربوطه، محضر آن بزرگوار عرضه میشود. خلاصه یافته ها و نتایج، تحت عنوان "تکرارهای ولایی قرآن"، که حضورا هم قابل ارائه کامل است، شامل هزاران کلمه و عبارات قرآنی با ویژگیها و/ یا  تعداد تکرارهای خاص مانند 12 و 14 گانه است که الحمد لله همزمان دارای عالیترین و دقیقترین مضامین شفاف و اصیل اسلامی و ولایی می باشند.

 رابطه سوره حمد و حروف مقطعه ( آیا میدانید ... )

1 ... آیا میدانید که سوره حمد (الفاتحه)  7 آیه دارد  !؟
2 ... آیا میدانید که عبارت قرآنی "سبعًا من المثانی"

       بمعنی "هفت از دوتا" و معادل 14 است !؟
3 ... آیا میدانید که سوره فاتحه 29 کلمه دارد !؟
 

       ( نکته : در رسم الخط جاری ، حرف "و" به کلمه بعدش متصل نوشته میشود. )
4 ... آیا میدانید که فقط 29 سوره قران دارای حروف مقطعه هستند !؟
5 ... آیا میدانید که حروف مقطعه انحصاری (غیر تکراری) فقط  14 تا هستند !؟
6 ... آیا میدانید که مجموع حروف مقطعه دقیقًا در 14 حالت و گروه آمده اند  !
؟

بخش 2: لزوم و ضرورت

با توجه به وجود و ارتقاء ابزارهای نوین و قوی پردازشی دهه های اخیر، در حوزه رایانه و شبکه ، ویژگیهای تحقیقات و بررسی های کمی وکیفی در علوم مختلف و بالاخص در قران کریم و حوزه های ذیربط، ابعاد و گستره و عمق جدیدی یافته اند.

 حاصل نتایج  تحقیقات اخیر دیگران و  اینجانب و بررسی های اولیه در چنین نتایج جمع آوری شده سئوالات متعدد و گوناگونی را بوجود آورده است. لزوم گسترش بیشتر ولی هدفمند و قانونمند  فعالیتها، کسب پاسخ برای برخی نکات و سئوالات علمی و فقهی، در خصوص شروع، انجام، توسعه و ادامه مراحل مختلف شامل پژوهش، ارائه، تبلیغ، جهتدهی را لازم داشته است.

سئوالات در رابطه با  بکارگیری آمار و اطلاعاتی از تعداد و نحوه تکرارها، چیدمانها و جایگزاریهای کلمات و عبارات دقیق و یا مشابه و هموزن در قرآن کریم اساس تحقیقات می باشد.

برخی از نتایج و نکات، بشرح ذیل بهمراه مطالب پیوست مربوطه، محضر اساتید، محققان و علاقمندان بزرگوار عرضه میشود. مجموعه یافته ها و نتایج، تحت عنوان "تکرارهای ولایی قرآن"، که از طیق سایت، وبلاگ ها و صفحات در شبکه های اجتماعی و اینترنت،  هم قابل دسترسی و بررسی کامل است. این اطلاعات  شامل هزاران کلمه و عبارات قرآنی با ویژگیها و/ یا  تعداد تکرارهای خاص مانند 12 و 14 گانه است که الحمد لله همزمان دارای عالیترین و دقیقترین مضامین شفاف و اصیل اسلامی و ولایی می باشند.

از جمله نکات مهم در باره این  یافته ها و اکتشافات آن است که،  با بررسی های بعمل آمده، میتوان ادعا نمود که بدون شک ارائه این تعداد برای اولین بار در تاریخ اسلام و تشیع انجام شده است. و قطعًا با کارهای مشابه پژوهشگرانی مانند رشاد خلیفه و نوفل المصری و دیگران تفاوتی بنیادی در  جهتگیری و اهداف و دستاوردها دارد.
ان شاء الله تعالی، با ژرف اندیشی، درایت، سعه صدر و لطف مخاطبین، مراتب بالاتری در جهت فهم و درک وعمل و خلوص، پیش روی جهانیان، خاصه محققان و الهی اندیشان و بالاخص مسلمانان و پیراون مذهب حقه ولایت  مفتوح گردد. بدیهی است پنجره هایی که از این رهگذر در درک؛ فهم، تبلیغ و تشریع مبانی و اصول و نیز روشهای گام برداری در راه دین و بالاخص مذهب امامت و وصایت باز می گردد بسیار وسیع و متعدد خواهد بود

=================================.

سئوال :

آیا میدانید که کوتاهترین آیه که دارای

حروف اسامی  مبارک پیامبر اکرم ص و امیر المومنین ع چیست !؟
 یعنی شامل حروف  م، ح، م، د  و نیز دارای  ع، ل، ی !؟  ::   

--  الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ

=================================.

سئوال :

نتیجه جستجو برای « سبحانه »:  ۱۴ مورد در ۱۴ آیه یافت شد :

جزئیات جستجو :: سُبْحَانَهُ :

 سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا یَقُولُونَ عُلُوًّا کَبِیرًا ﴿الإسراء: ٤٣﴾

او پاک و برتر است از آنچه آنها می‌گویند،

 بسیار برتر و منزه‌تر! (۱۷: ۴۳)

بخش 3: سئوالات پژوهشی

1.         آیا انواع زیبایی کمی، کیفی، ظاهری و باطنی در متون قابل تعریف، تشخیص و اندازه گیری است ؟

2.         آیا مقایسه و اولویت متون از لحاظ زیبایی های کمی ممکن است ؟

3.         آیا برچسب گذاری انحصاری اجزای متن بر اساس نوع و درجه زیبایی ممکن است ؟

4.         آیا دعوت به تفکر و تدبر در خلقت شامل دعوت مشابه در جزییات ویژگیهای اجزای قرآن هم میشود ؟

5.         آیا قرآن کریم  ما را به تفکر و تدبر و تحقیق در ویژگیهای  کمی و دقیق اجزای قرآن با استفاده ار علوم و ابزارهای جدید، دعوت و تشویق کرده است ؟

6.         آیا ویژگیهای چیدمان و روابط اجزای ظاهری متون میتوانند حاوی پیام و نکات باشند ؟

7.         آیا تعداد و ویژگیهای تکرارات در یک موضوع میتواند از  نوع اشارات، شواهد و براهین باشد ؟

8.         آیا نحوه چیدمان و جایگذاری اجزای قرآن میتواند دلیل بر اشاره به نکته خاص باشد ؟

9.         آیا روابط کمی بین ظواهر اجزای یک متن  قابل تعریف، تشخیص و اندازه گیری است ؟

10.    آیا روایت و احادیث ما را به تفکر و تدبر و تحقیق در جزییات ویژگیهای اجزاء قرآن دعوت و تشویق کرده است ؟

11.    آیا از ویژگیهای کمی اجزای متون ( و قرآن) و روابط آنها برای تحریف نشدن آنها استفاده شده است ؟

12.    آیا روایات و احادیث صریح و غیر صریح در باره و یژگیهای تکرارات خاص وجود دارد ؟

13.    آیا صفات و ویژگیهای اجزای قرآنی میتوانند مبنای مفیدی برای گروه بندی آنها شوند ؟

14.    آیا عقلایی بودن پنهانکاری/ نهانکاری در متون  امروزی دلیل بر امکان کار مشابه  در متون دینی هم هست ؟

15.    آیا احادیث و روایت معتبر اشاره ای (صریح) به رابطه بین تعداد تکرارات و موضوعات خاص داشته اند ؟

16.    آیا تفکر و تدبر و تحقیق در انواع، تعداد، محل، چیدمان، فواصل و ترکیب اجزاء قرآن منطقی و ماجور است ؟

17.    آیا از تکرارات خاص در قرآن میتوان نتایج خاص عقلایی (با / بدون استناد صریح روایی )  استخراج نمود ؟

18.    آیا تکرارات خاص در قرآن (مثلا 5 ، 7 ، 12 ، 14 ، 40، 70 و ...  تایی و مضارب آنها ) مشخص شده اند ؟

19.    آیا دیالوگهای صریح قرآنی احصاء و کد گذاری شده اند ؟

20.    آیا امکان پردازش، جستجو، شناسایی و اولویت دهی خودکار و نیمه خودکار ( رایانه ایی) در موارد ذیربط فوق ممکن است ؟

21.    آیا تحقیقات، پروژه ها و طرحهای انجام شده و علاقه جنابعالی و همکاران، در راستای موارد فوق بوده است ؟

22.    آیا پیشنهادات خاص در مورد همکاری متقابل و یا انجام پروژه در هر یک از موارد فوق و یا قسمتی از آنها دارید ؟

بدیهی است کلیه نکات و نظرات جنابعالی و ارائه طریق در هر شکل و سطح ممکن، انشاء الله تعالی راهگشا نه فقط برای اینجانب بلکه  برای کلیه  پژوهشگران در این و سایر تحقیقات و تجزیه و تحلیل مشابه  بوده و باعث تشویق و هدایت لازم آنان خواهد بود.

تکرارهای کلمات قرآن با حروف مقطعه ن، ق، ص

( آیا میدانید ... )

1 ... آیا میدانید که تنها حروف مقطعه تکی در قران کریم کدامین هستند !؟

حروف ن + ص + ق
2 ... آیا میدانید که در قران  کریم،  کلمات داری 3 حرف "ن" فقط  14 تا هستند !؟
      ( مثلا در نرم افزار ها میتوان نتیجه جستجوی فوق را این چنین دید ::

«ن*ن*ن»: ۱۴ مورد در ۱۴ آیه یافت شد. )
3 ... آیا میدانید که در قران  کریم،  کلمات داری 2 حرف "ق" فقط  14 تا هستند !
      ( مثلا در نرم افزار ها میتوان نتیجه جستجوی فوق را این چنین دید ::

«ق*ق»: ۱۴ مورد در ۱۴ آیه یافت شد. )
4 ... آیا میدانید که در قران  کریم،  کلمات داری 2 حرف "ص" فقط  در 12 آیه هستند !؟
      ( مثلا در نرم افزار ها میتوان نتیجه جستجوی فوق را این چنین دید ::

« ص*ص"  »: ۱۳ مورد در ۱۲ آیه یافت شد. )

بخش 4 : کاربردهای تکرارهای ولایی قرآن

با توجه به کشفیات شگفت انگیز و بیسابقه از تکرارهای ولایی در قرآن کریم، و لزوم بکارگیری این نتایج، پیشنهاداتی برای برنامه ها و فعالیتهای مرتبط و ممکن  با موضوع تکرارهای ولایی قرآن ارسال میشود. بدیهی است با تقدیم گزارش شفاهی و حضوری حسب نیاز نکات دقیقتر و جامعتری تبادل خواهد شد.  مطالب ذیل در قالب عناوین پروژه ها، فعالیتها، مسابقات، پژوهشها، و سایرموارد مرتبط، و نیز کلیات اهداف و دلایل و یک چارچوب و مجموعه ممکن برای انجام آنها است.

بر اساس ضرورت و تصمیم سازی متقابل، تعامل و همکاری نزدیکتر ان شاء الله مفید خواهد بود. انشاءالله تعالی، با شناخت اینجانب از مجموعه مخاطبان، خوانندگان، علاقمندان، خصوصا محققین، مسئولان و مدیران مکتبی و دلسوز، مساعدت های لازم در گسترش و تحقق تمامی اهداف بعمل خواهد آمد. البته معمولا تعدیل مناسب در اهداف، روشها، ساختارها و سایر جزییات ، مخصوصا در قالب محدویتها و امکانات موجود، مطلوب و مقبول می باشد.

الف: کلیات طرح  :: با توجه به قصد اختصار، کلیات طرح بدون مقدمه بشکل ذیل ارائه می گردد:

عنوان کلی:  فعالیتهای قرآنی / ولایی /  فرهنگی

اهداف کلی : ارتقاء فرهنگ قرآن - عترت

روش کلی: انجام فعالیتهای تحقیقاتی، مسابقاتی، سرگرمی، ...

ساختار کلی: دفتر/گروه مدیریت و نظارت

نوع فعالیتها: فعالیتهای فرهنگی، تحقیقاتی، اقتصادی، سرگرمی مبتنی بر چیدمان و تکرارهای ولایی در قرآن  و روایت مرتبط

ب: جزییات طرح :: در این بخش، فقط عناوین تفکیکی پروژهها و فعالیتها مطرح می شود. انشاءالله سایر جزییات و طرحهای تفصیلی هر یک، در صورت تایید اولیه و شروع همکاری ، تنظیم و تعدیل و تقدیم خواهد شد. بدیهی است روش کلی و نوع فعالیتها بر اساس مطالب مطروحه در کلیات طرح می باشد. طراحی،  شناسایی، تهیه، حفظ، مسابقه، نرم افزار، مشاعره، ... ، نمونه هایی از حوزه های مرتبط می باشد.

1.    شناسایی تکرارات قرآن (شامل کلمات، عبارات، آیات، موضوعات)

2.    تهیه آمارتفکیکی حروف قرآنی (در هر کلمه، ترکیب، عبارت، آیه، موضوع، ...)

3.    تهیه آمارتفکیکی فوق بر اساس رسم الخط ها (با جزییات فوق)

4.    تهیه آمارتفکیکی فوق بر اساس قرائت ها (با جزییات فوق - و اصوات و تلفظ)

5.    حفظ تکرارات قرآن (موارد 5، 12 و 14 گانه )

6.    حفظ تکرارات قرآن (سایر موارد 7، 10، 40، ...  گانه )

7.    شناسایی احادیث مرتبط با تکرارات قرآن

8.    حفظ احادیث مرتبط با تکرارات قرآن

9.    مسابقه احادیث مرتبط با تکرارات قرآن

10.                       شناسایی حروف وعلائم (قرائتی - تجویدی ) قرآنی

11.                       مشاعره (با) تکرارات قرآنی ( آیات مکررمرتبط )

12.                       مشاعره (با) موضوعات قرآنی ( آیات مرتبط )

13.                       رموز ممکن (تابییه شده) در تکرارات قرآن (حرف و کلمه و ... در کلمه و آیه و ...)

14.                       شناسایی رموز ممکن در مکان اجزاء در قرآن (حرف در کلمه، کلمه در آیه، ...)

15.                       شناسایی رموز ممکن در ترتیب اجزاء در قرآن (حرف و کلمه و ... پیش از / کنار / پس از حرف و کلمه  ...)

16.                       طراحی، تهیه و تبلیغ و مسابقات پوسترهای مرتبط

17.                       طراحی اشکال هندسی (برای) قرآن نویسی

18.                       مسابقه طراحی اشکال هندسی فوق

19.                       تهیه طرحهای اشکال هندسی فوق

20.                       طراحی نرم افزارهای مرتبط ( با شکل های هندسی )

21.                       طراحی نرم افزارهای مرتبط ( شناسایی تکرارات قرآن )

22.                       طراحی نرم افزارهای مرتبط ( شناسایی آمار قرآن )

23.                       طراحی نرم افزارهای مرتبط ( شناسایی موضوعات قرآن )

24.                       طراحی نرم افزارهای مرتبط ( با جستجوی قرآن )

25.                       طراحی نرم افزارهای مرتبط ( با شکل های هندسی )

26.                       طراحی نرم افزار کمک مفسر

27.                       شناسایی طرحهای فرهنگی مرتبط (با فعالیتهای فوق)

28.                       شناسایی مجریان طرحهای فرهنگی مرتبط (با فعالیتهای فوق)

29.                       هدایت/واگذاری طرحهای فرهنگی مرتبط (با فعالیتهای فوق)

30.                       شناسایی طرحهای اقتصادی مرتبط (با فعالیتهای فوق)

31.                       شناسایی مجریان طرحهای اقتصادی مرتبط (با فعالیتهای فوق)

32.                       سایر طرحها ( مانند بازنویسی آیات عبارت وار  و ترجمه آن، ... )

با توجه ابعاد، گستره و عمق مفاهیم و مطالب،  و نیز بطن های متعدد قرآن کریم، احصاء تمامی آنها از عهده بشریت خارج است. همچنین تعدد فراوان حوزه های مذکور نباید باعث توقف پژوهشهای سنتی و یا نوین گردد. بدیهی است تمامی نتایج باید با نظر و هدایت کارشناسان و صاحبنظران دینی، مذهبی و در چارچوب مصالحه کلی نظام اسلامی-انقلابی و وحدت و توسعه مثبت و لازم، انجام پذیرد.  وبلاگها و صفحات شخصی  اینجانب در سایت ها و شبکه های اجتماعی، نمونه ای از مطالب عقلی، منطقی، فلسفی، دینی نکات - بر اساس روایات مرتبط - ارائه شده است.

بخش 5 : تاریخچه، اصول، مبانی و خط مشیء

مرکز پژوهشهای قرآنی مبین

       مرکز پژوهشهای قرآنی مبین با همکاری اساتید دانشگاه, مدرسین حوزه، مدیران صنعت و متخصین رایانه و شبکه، از اواخر سال 1391، در شهر تهران شروع به فعالیت کرد.  مجموعه تجربه افراد گروه های مذکور  و نیز سایر نیروهای دانشگاهی ، حوزوی و فنی مرتبط و بکارگرفته شده باعث گردیده که در همین بازه زمانی، طرحها و برنامه های متعددی پیش بینی، طراحی،  راه اندازی شده و حتی برخی نیز به پایان رسیده است.

       اهداف عالیه مرکز پژوهشهای قرآنی مبین در جهت گسترش از سطوح محلی، ناحیه ای، شهری و استانی تا کشوری، منطقه ایی و جهانی می باشد.  ایجاد، مدیریت، پیاده سازی و نظارت بر پژوهشها و طرحهای مبتنی بر تعالیم و اهداف عالیه قرآن و عترت از اصول، مبانی، اهداف و فعالیتهای بنیادین مرکز می باشد.       همچنین مرکز  پژوهشهای قرآنی مبین  در راستای ایجاد، حفظ و ارتقای سطح فعالیتها و شفافیت لازم، خط مشیء خود را بشرح ذیل اعلام  میدارد.

       بدیهی است مرکز مبین ، کلیه مسئولان و همکاران و همیاران بدینوسله متعهد میگردنند تا به لطف حضرت حق، جل و علا، و با برکت درود و صلوات بر آل طاها (ص)، و با کسب عنایات  از انوار مقدس آنان، تمام قدرت و تلاش خود را در جهت دستیابی به و رعایت تمامی مفاد و آحاد بندهای آن مبذول خواهد داشت :

1.    رعایت قرآن بعنوان  امانت الهی و ثقل اکبر از ثقلین با تبعیت از معصومین (ص/ع)

2.    توسعه و تعمیق همه جانبه  درک و عمل به قرآن وتعالیم معصومین (ص/ع)

3.    شناختن و شناساندن نیازهای بشریت و مسلمانان  مبتنی بر تعالیم قرآن

4.    به توجه، تفکر، تامل، تدبر، تعلم و رعایت تمامی تعالیم قرآن

5.    ارتقاء احترام به و رعایت ارزشهای اسلامی و قرآنی با انجام فعالیتهای چند جانبه، چند رسانه ایی و مرتبط

6.    افزایش فزاینده شاخصهای توجه به و بکارگیری قرآن و تعالیم معصومین (ص/ع)

7.    بهره گیری از امکانات و تکنولژیهای نوین، مطلوب، موجود، استاندارد و  در فعالیتهای قرآنی

8.    فعالیتهادر جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی پژوهشی، آموزشی و پرورشی قرآنی

9.    بهبود مستمر شناسایی و همکاری در ارایه خدمات آموزشی، رفاهی ، تفریحی، .. مبتنی بر قرآن

10.                                                                                                                                                                                                               ارتقاء سطح کیفی آموزشهای ارائه شده از طریق آموزش مستمر کادر آموزشی و بهره گیری مناسب از  ظرفیتها و امکانات فناوریهای نوین برای ارتقای کیفیت آموزشی

11.                                                                                                                                                                                                               استفاده از تکنولوژی اطلاعات در جهت بهبود مستمر خدمات

12.                                                                                                                                                                                                               افزایش توانمندیهای مجامع، گروه،  در ایفای نقش های پدری و مادری

13.                                                                                                                                                                                                               تامین امکانات برای و ارتقاء سطح آشنایی، علاقمندی  و رعایت قرآن توسط کلیه اقشار

14.                                                                                                                                                                                                               شناسایی و پرورش استعدادها و مهارتهای عمومی و اختصاصی علاقمندان به قرآن

15.                                                                                                                                                                                                               رشد شایستگی های ذهنی ، عاطفی  ، اجتماعی و معنوی اقشار مختلف به قرآن

16.                                                                                                                                                                                                               پرورش فراگیر استعدادهای دانش آموزان در حوزه های علمی ، هنری ، ورزشی و ...

17.                                                                                                                                                                                                               ایجاد محیطی امن و فراهم نمودن آسایش دانش آموزان و اولیاء

18.                                                                                                                                                                                                               ایجاد محیطی پویا و جذاب برای شکوفایی کامل استعدادها و بروز خلاقیتهای فردی و جمعی دانش آموزان

19.                                                                                                                                                                                                               خط مشی توسط کلیه کارکنان  و کاربران در تمامی سطوح و جزییات درک شده است.

20.                                                                                                                                                                                                               کلیه  همکاران داخلی خود را  ملزم به درک جرییات و پیروی از مفاد خط مشیء می دانند.

21.                                                                                                                                                                                                               کلیه کاربران داخلی و خارجی حداکثر توان خود را در رعایت مفاد خط مشیء می دانند.

22.                                                                                                                                                                                                               تدوین و رعایت این خط مشی در جهت حصول اطمینان از اجرای موثر سیستم مدیریت کیفیت

23.                                                                                                                                                                                                               دقت در  برآورد شدن اهداف و مفاد این خط مشی با بازنگری سالیانه آن .

=================================.

سئوال :

آیا ممکن است تکرارها در  قرآن کریم

مثلًا بدون اشاره به 12 امام و 14 معصوم ص/س/ع

دقیقًا بارها و بارها به همین تعداد مرتبًا تکرار شده باشند !؟

 

=================================.

سئوال :

آیا تعداد خاص برخی آیات

مثلًا تعداد دقیق 365 کلمه "یوم" مهم هستند

ولی هزاران تکرار 12 و 14 تایی مهم نیستند

و یا اشاره قابل توجه ایی محسوب نمی شوند  !؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد